Východoevropské setkání Fremo Hluk 2014

Mezinárodní setkání FREMO Hluk 2014

Ve dnech 3.9-7.9.2014 proběhlo ve Sportovní hale v Hluku mezinárodní setkání modelářů sdružených v organizaci FREMO a dalších klubů.

Sjeli se modeláři z Rakouska,Německa,Polska,Slovenska a České republiky.Čěské modeláře zastupovaly kluby Zababov,Ostramo,Kunčice a Slovácko,ze slovenska to byl klub Modrý Horizont z Topolčan.

Ve středu 3.9. byla domluvena exkurze v DPOV ve Veselí nad Moravou.Za její povolení a uskutečnění bych chtěl poděkovat pánům ing.Kottovi a Julínkovi,odborný výklad,školení o bezpečnosti při pohybu v DPOV a vlastní provedení po areálu provedli pánové Novák,Tomančák,ing.Studnička a Sukup.

Po školení se naše skupina vydala pod vedením pana Tomančáka na obchůzku,cizojazyčná skupina nám šla z druhé strany naproti.

Obr.1 česky mluvící část výpravy

Procházeli jsme částí veselské rotundy pro provozní ošetření vozidel,byly zde vozy řady 810,v další části nás už čekal druhý prototyp T 478.1002.Stroj je ve velmi dobrém stavu,dokonce si v letošním září i užije čerstvého vzduchu a trochu ojede obruče.

Obr.2 T 478.1002

Obr.3 naleštěná krasavice

Dále jsme pokračovali v průchodu halou,bohužel mě nevyšla fotka opravované parní loko ČKD 1435 EP 1000,ta už se taky blíží k dokončení oprav.

Další část rotundy už byla věnována opravám motorových vozů řady 810,809,814,842,tady pár fotografií

Obr.4 polovina Regionovy,kdo to normálně vidí…

Obr.5 podvozky motorového vozu po opravě

Prohlídku jsme ukončili kolem šestnácté hodiny a přesunuli jsme naši výpravu zpět na místo konání našeho setkání.Po večeři začala stavba vlastního moduliště,k dispozici byla plocha 1100 metrů čtverečních

Obr.20 plán layoutu

Obr.6 tak je to veliké

Vlastní stavba probíhala až do odpoledních hodin čtvrtka 4.9,bohužel se někteří účastníci zpozdili,někteří dokonce na poslední chvíli účast odvolali.Naštěstí se layout dal upravit.

Ve večerních hodinách už se odjel první grafikon.

V pátek se už od devíti hodin opět začalo jezdit,stihly se dva grafikony,pak následovalo pohoštění účastníků dobrým burčákem a moravským uzeným.

Následovaly pak volné jízdy.

V sobotu jsme uvítali pozvané hosty,pomohli nám s obsluhou stanic a řízením vlakových souprav.

Obr.7 pohled od nádraží Wien do Obere Warth

Obr.8pohled od Setuzy do Řáholce,obsluha právě hledá anglické slovíčka,komunikuje s rakouským výpravčím

Čas na setkání letěl šíleným tempem,ani jsme se nenadáli a přišel nedělní oběd,ukončení GVD a začala nejhorší část,bourání layoutu.Soupravy majitelé rozebrali,uschovali,smotal se rozvod DCC,telefony a mohli jsme rozpojit moduly a skládat je do přepravních boxů.Toto proběhlo velmi rychle a o půl šesté jsem už opouštěl halu jako poslední.

Takže za dva roky znovu kolegové?

Obr.9 strojvedoucí v Lokti

Obr.10 část trati před odbočkou Morava

Obr.11 kostel podle T.Bartoše

Obr. 12 televize Barrandov na výstavě

Obr.13 pohled od Setuty na vjezdové návěstidla stanice Obere Warth

obr.14 výpravčí ve stanici Vizovice město

obr.15 výpravní budova

Obr.16 rakouská elektrifikovaná trať

Obr.17 maďarská policie kontroluje vozidla

Obr.18 pohled na důl Hrabová

Autoři fotek Milan Jiřikovský a Karel Bojko,více foto a videa na stránkách www.sporthluk.uh.cz