T 334

Ahoj kolegové,

zase budu pokoušet osud a svoje nervy.Rozhodl jsem se postavit si model T 334.Jako pojezd jsem koupil stavebnici od firmy PG,karoserie je odlitek.

tady je nahrubo opracovaný odlitek

čeká mě ještě hodně pilování a broušení,škoda,že tuto lokomotivu nedělá nikdo z leptu,přemýšlím,že světla budu muset udělat světlovodem,jsou hodně posazené v kraji odlitku

a tady je fotografie zatím rozloženého pojezdu,podle slov stavitelů se dá složit za jeden den,no tak rychlý určitě nebudu,je to moje první stavba,takže pomalu.Už sice mám vymyšlené přípravky na lisování šneků,ozubených kol,to by neměl být problém,ale je potřeba zvládnout technologii pájení,šnekové kolo je plastové,takže bude asi potřeba převodovku spájet na první dobrou.

Tak tyto řádky píšu spálenými prsty,pokročil jsem ve stavbě pojezdu.No,žádná sláva,učím se to.Stavba probíhá malými krůčky,možná se dá zmáknout za den nebo dva,ale není kam spěchat.

tak toto je vlastní rám pojezdu z mé letovací dílny,no na autora pojezdu nemám

a tady už spájené základní díly,držák motoru,části převodovek,na dalším budu pokračovat až nalisuju šneky a ozubené kola.

Na tomto obrázku je vidět začátečnická chyba,naletoval jsem špatně pouzdra do převodovek,naštěstí mě autor pojezdu na tuto chybu upozornil,tímto mu za to díky.

Správně je to takto:

další pohled:

cín samozdřejmě přijde očistit

tady jsou potom vidět nalisované převody

Lisování jem se bál nejvíc,ale jde to v pohodě,přesahy u šneků nejsou velké,hůř se lisuje hřídelka do ozubeného kolečka,dvakrát jsem hledal osku na zemi,je hodně živá a skáče.

Tak i tady máme nějaký pokrok,

kolega Milan Marek se nade mnou slitoval a pomohl mě s pájením zadních vík převodovek,je profík a pájení mu opravdu jde.Taky poskytl cenné rady a zkontroloval otáčení se jednotlivých dílů převodovek,musím se přiznat,že chybky našel.Tímto mu děkuju za pomoc.

Tady foto Mistra při práci

Pokročil jsem i ve stavbě vozidel,tady jsou další fotky ze stavby T 334

tak tady je rosňa ve společnosti vozu Ds-k,na rosničce je už usazený pojezd

momentálně je sice v opravě dekodér,ale můžu ujistit všechny zájemce o pojezd z dílny P Gullicha o tom,že jezdí opravdu perfektně

ještě fotka madel na kastli

Po delší době jsem pokročil ve stavbě rosničky,už jsou osazeny všechny madla,vymyslel jsem uchycení kastle na pojezd a teď zkouším dovážit mašinu nějakým balastem pro lepší jízdní vlastnosti.60g olůvko bude asi málo,musím vymyslet prostor v mašině.Do výstavy bych chtěl stroj dovážit a na výstavě samotné otestovat jízdní vlastnosti.Zatím jsem spokojený z dojezdem,výběh je opravdu luxusní,jediné co mě dělá problém je zběr proudu z kolejí,na tom budu vyšívat.Mám podezdření,že se opírá jedna náprava o podvozek,takže to budu vyšetřovat.