M 262 pokracovani

Tak přišel lept M 262 od Kubera,pustil jsem se do šasi,má otvory na podvozky,ale já potřebuju do tohoto šasi udělat pár děr na přišroubování pojezdu od PG a na vyvedení drátů z pojezdu.Tak zatím jenom tři fotečky....,další až po úspěšném svrtání

pokračujem ve stavbě,jako první jsem připájel přepážky do stropu,má vyleptané prolisy,tak se nejde splést,ty samé prolisy jsou vyleptané i v bočnicích.Za pomoci kousku kolmého hranolu jsem přepážky i bočnice nabodoval kolmo do stropu a pak propájel na více místech,pozor hlavně u dveří,které jsou hodně měkké

bodování přepážky,je důležité ji pak připájet i z druhé strany

tady už pájím bočnici ke stropu

a ohýbání přední stěny

tady opatrně,rádius neklapne napoprvé,každý doma nemá přesné kulatiny na ohýbání,je potřeba přihýbat podle vyleptaného rádiusu ve stropě a podle podlahy.
Hlásím pokrok ve stavbě,už je sletovaná celá kastle podlaha vozu.Při stavbě jsem přišel na několik chyb leptu.Lept nemá žádný návod,což může být pro někoho dost ošidné,proti Dk-Modelu je to mínus,další věc která je podle mě špatně je větší délka bočních stěn.Při ohybu a letování podle drážek ve střeše se netrefíte s průchozími dveřmi v čelech vozu,vždycky je potřeba jednu část víc podsadit.Díval jsem se i na originál postavený model od výrobce a má tu samou chybu.Další chybka je chybějící stupačka na vstupu na stanoviště,jsou jenom dvě proti třem v originále.Kritiky by stačilo,tento model nikdo další v leptu nevyrábí a já jsem za něho rád.Myslím že po dodělání bude dobře sloužit.

na tomto obrázku je vidět přesah čel,na spodním je zkroucený rám dveří v levém horním rohu,ale to jde zamaskovat

další obrázek je s naletovaným přechodovým můstkem,který část chyby zakryje


a nasazení na kola,jenom zkouška.
Pokračováním stavby je vnitřní osvětlení vozu.Kolega MM2 dodal dps s osvětlením,bohužel jsem musel odpájet příčky kabiny a upravit je pro montáž osvětlení.Zároveň jsem je upravil i pro dps dekodéru a čelního osvětlení,který bude ležet na podlaze.

dps osvětlení i s konektorem pro propojení se spodním tišťákem

uchycení dps ke stropu kabiny

a opětovné připájení přepážek.

Dnes přidám pár fotek,pájel jsem na obě čela světla,jsou z mosazných trubiček,technologie výroby je hodně profláklá,v aku vrtačce jsem upnul trubičku a žilpilkou upichl jak na soustruhu,pak pájení na kastli a broušení kamínkem pro zarovnání na požadovanou velikost.Tímto způsobem budu dělat i horní reflektor,jenom musím zabrousit odlitek střechy,který je opět dlouhý,kupodivu.Budu brousit asi 4 mm pryč.

tak ještě jedna fotka

pokračování ve stavbě,konečně jsem se rozhodl říznout odlitek střechy a zkrátit na požadovanou délku,operace proběhla v poho,stihl jsem ještě odvrtat díry na horní reflektor,z smd diod udělal světla vyfrézoval do střechy místo pro uložení

toto je reflektor,čočka je epoxid,

detail frézovaného otvoru pro reflektor,

a tuto spáru už budu jenom tmelit a brousit a tmelit a brousit......


Konečně pokračování ve stavbě motorového vozu,po dvou haváriiích,kdy se mě po zakytování a vybroušení střechy tato v odmašťovadle odlepila doufám poslední pokus

zítra stříknu základní lak a pak už budu pokračovat v lakování.Rád bych na jaro vyjel s hotovým motorákem.....

Stříkání vozu jsem trochu odložil,pracuju na přichycení karoserie na pojezd,dnes jsem přišel na problém s maskama podvozků,při nasazení kraroserie se maska kratšího podvozku dotýká stupaček pro vstup do vozu a bohužel s podvozkem nejde otočit kolem osy.Takže budeme opět řezat,brousit a zkracovat.

Mlha