M 262 pokracovani
- Podrobnosti
- Kategorie: Stavba drážních vozidel
- Zveřejněno: 28. 12. 2018 18:51
- Napsal Cipísek
- Zobrazeno: 3869
Tak přišel lept M 262 od Kubera,pustil jsem se do šasi,má otvory na podvozky,ale já potřebuju do tohoto šasi udělat pár děr na přišroubování pojezdu od PG a na vyvedení drátů z pojezdu.Tak zatím jenom tři fotečky....,další až po úspěšném svrtání
pokračujem ve stavbě,jako první jsem připájel přepážky do stropu,má vyleptané prolisy,tak se nejde splést,ty samé prolisy jsou vyleptané i v bočnicích.Za pomoci kousku kolmého hranolu jsem přepážky i bočnice nabodoval kolmo do stropu a pak propájel na více místech,pozor hlavně u dveří,které jsou hodně měkké
bodování přepážky,je důležité ji pak připájet i z druhé strany
tady už pájím bočnici ke stropu
a ohýbání přední stěny
tady opatrně,rádius neklapne napoprvé,každý doma nemá přesné kulatiny na ohýbání,je potřeba přihýbat podle vyleptaného rádiusu ve stropě a podle podlahy.
Hlásím pokrok ve stavbě,už je sletovaná celá kastle podlaha vozu.Při stavbě jsem přišel na několik chyb leptu.Lept nemá žádný návod,což může být pro někoho dost ošidné,proti Dk-Modelu je to mínus,další věc která je podle mě špatně je větší délka bočních stěn.Při ohybu a letování podle drážek ve střeše se netrefíte s průchozími dveřmi v čelech vozu,vždycky je potřeba jednu část víc podsadit.Díval jsem se i na originál postavený model od výrobce a má tu samou chybu.Další chybka je chybějící stupačka na vstupu na stanoviště,jsou jenom dvě proti třem v originále.Kritiky by stačilo,tento model nikdo další v leptu nevyrábí a já jsem za něho rád.Myslím že po dodělání bude dobře sloužit.
na tomto obrázku je vidět přesah čel,na spodním je zkroucený rám dveří v levém horním rohu,ale to jde zamaskovat
další obrázek je s naletovaným přechodovým můstkem,který část chyby zakryje
a nasazení na kola,jenom zkouška.
Pokračováním stavby je vnitřní osvětlení vozu.Kolega MM2 dodal dps s osvětlením,bohužel jsem musel odpájet příčky kabiny a upravit je pro montáž osvětlení.Zároveň jsem je upravil i pro dps dekodéru a čelního osvětlení,který bude ležet na podlaze.
dps osvětlení i s konektorem pro propojení se spodním tišťákem
uchycení dps ke stropu kabiny
a opětovné připájení přepážek.
Dnes přidám pár fotek,pájel jsem na obě čela světla,jsou z mosazných trubiček,technologie výroby je hodně profláklá,v aku vrtačce jsem upnul trubičku a žilpilkou upichl jak na soustruhu,pak pájení na kastli a broušení kamínkem pro zarovnání na požadovanou velikost.Tímto způsobem budu dělat i horní reflektor,jenom musím zabrousit odlitek střechy,který je opět dlouhý,kupodivu.Budu brousit asi 4 mm pryč.
tak ještě jedna fotka
pokračování ve stavbě,konečně jsem se rozhodl říznout odlitek střechy a zkrátit na požadovanou délku,operace proběhla v poho,stihl jsem ještě odvrtat díry na horní reflektor,z smd diod udělal světla vyfrézoval do střechy místo pro uložení
toto je reflektor,čočka je epoxid,
detail frézovaného otvoru pro reflektor,
a tuto spáru už budu jenom tmelit a brousit a tmelit a brousit......
Konečně pokračování ve stavbě motorového vozu,po dvou haváriiích,kdy se mě po zakytování a vybroušení střechy tato v odmašťovadle odlepila doufám poslední pokus
zítra stříknu základní lak a pak už budu pokračovat v lakování.Rád bych na jaro vyjel s hotovým motorákem.....
Stříkání vozu jsem trochu odložil,pracuju na přichycení karoserie na pojezd,dnes jsem přišel na problém s maskama podvozků,při nasazení kraroserie se maska kratšího podvozku dotýká stupaček pro vstup do vozu a bohužel s podvozkem nejde otočit kolem osy.Takže budeme opět řezat,brousit a zkracovat.
Mlha