Napajeci stanice Nedakonice

Ahoj, pred vanocnimi svatky jsem s detmi navstivil pro me jako zeleznicniho laika zajimave misto nedaleko od meho bydliste. Jedna se o zeleznicni stanici Nedakonice ktera je z zeleznicniho hlediska zajimava tim, ze se v ni meni trakcni napajeni. Pucim si ted formulaci kterou jsem nasel na webu cd:

Trakční proudová soustava ve stanici:

ŽST je řešena jako styková stanice trakčních proudových soustav 3 kV stejnosměrného a 25 kV, 50 Hz střídavého napětí.
Trakční napěťová soustava: 3 000V stejnosměrných

km polohy napájecích stanic:
Otrokovice
- km 155,434
Nedakonice
- km 131,945
Trakční napěťová soustava: 25 000V střídavých, 50 Hz
km polohy napájecích stanic:
Nedakonice
- km 131,945
Břeclav
- km 86,575

Jeste vlozim odkaz z wikipedie ZDE, kde v clanku jsou popsany ruzne napajeci systemy v evrope.

Zajimave alespon pro me je to, ze vlaky jezdi prez tuto stanici se stahlim pantografem, coz je proste zvlastnosti. Proste pantograf stahnou pred stanici a zrejme po prepnuti neceho v lokomotive a projeti mista bez napajeni zas pantograf strojvedouci zvedne. Je to krasne videt na videu na TOMTO odkaze. Neznam autora, tak si snad nebude met nic proti kdyz mu sem dam odkaz.

Co se tyce vlastniho oddeleni napajecich soustav, tak to je provedeno v severni casti stanice smerem na Stare mesto u Uh. Proudove soustavy jsou oddelene ctyrmi izolacnimi useky ktere vypadaji takto:

Cely usek pak vypada tak:

Za tou znackou s bilou svislou carou je stejnosmerne napeti smerem na Stare mesto.

Vlastni napajeni obou useku zajistuje trafostanice ktera je naproti stanicni budovy. Nejsem elektrikar ani tratovat tak si dovolim nejaky lajcky popis. Trafostanice je podle me rozdelena na dve casti. Jedna z nich zajistuje zmenu napeti z VN na stridave napeti a druha polovina si zrejme bere zmenene napeti a transformuje jej a upravuje na stejnosmerne.

Stridava cast s hlavnimi trafy:

A stejnosmerna cast:

Ted par fotek ktere ja nebudu nijak odborne komentovat protoze tomu nerozumim. Toto je ta stridava cast:

Hlavni transformatory:

V celku by me zajimalo kdyz ty trafa privezou na vagonu (predpokladam to podle koleji) jak je dostavaji dolu. Trafa jsou na koleckach a tak je zrejme nejak soupnou po nejakych kolejnicich z vagonu na ten betonovy fundament na kterem zase stoji na kolejich.

Vstupni cast menirny:

A ted stejnosmerna cast:

Kdo dela na kolejisti nebo modulech troleje, tak kdyz by si chtel hrat, tak stimto nametem by mel na chvili o zabavu postarane.

Vic fotek najdete ZDE.

Ahoj Cipisek