Úprava výhybek PECO
- Podrobnosti
- Kategorie: Jak na .....
- Zveřejněno: 31. 12. 2018 11:44
- Napsal Cipísek
- Zobrazeno: 5730
Ahoj, pri oprave stanice Lom jsem se dostal do potizi s vyhybkami PECO CODE 100. Jelikoz chci vyhybky ovladat servy, tak jsem chtel jsem udelat upravu vyhybek podle navodu ktery je zverejnen na strankach Ostrama. Bohuzel jsem zjistil ze moje vyhybky ktere mam nemaji upevnene pohyblive casti jazyku ale ze ty jsou na pevne casti jen nasunuty a po zruseni te aretacni pruzinky ta pohybliva cast jazyku vyjizdela z te pevne ven.
Nevim jestli vyrobce udelal nejakou upravu a nebo jestli se problem tyka jen vyhybek s CODE100 ale vyhybky Peco co pouzivaji kluci z Ostrama maji jazyky prichyceny jinak. Co jsem vycetl pouzivaji vyhybky s CODE 75. Rozdil je videt na dalsich dvou fotkach.
Vyhybka CODE 100. Jazyk drzi jen nasunuty a pri zruseni aretace takhle vyjede ven.
Vyhybka CODE 75. Jazyk je navlecen do podlozi a z druhe strany je pak ohly takze nemuze vypadnout. Nechteli se me riskovat potize v budoucnu a tak jsem premyslel jak vyhybky upravit aby nenastali casem problemy s vodivosti te pohyblive casti jazyku. Jelikoz uz mam zkusenosti se stavbou vyhybek do podlozi od tilliga ktere jsou pouzity na Raholci tak jsem se rozhodl ze nahradim obe casti jazyku novym ktery bude cely z profilu. Fotky tiligackych vyhybek jsou v clanku o Raholci ale neni tam jejich stavba. Tady se popisu postup jakym jsem postupoval pri uprave vyhybek Peco. Cast postupu je stejna i u stavby do podlozi.
Prvne jsem vycvakl klestickami krajni 4 prazce a vytahl pohyblive casti jazyku ven z vyhybky.
Nasledne se musi vycvaknout jeste casti podlozi ktere drzi pevne casti jazyku.
To same z druhe strany.
Je potreba odstranit i zbyvajici casti propojek mezi srdcovkou a jazyky nebot by jazyk nesel vytahnout z podlozi ven. Daji se ty dratky opatrne klestickami ulomit az u koleje. Jsou tam jen lehce nabodovane a tak se snadno ulomi.
Tady uz jsou jazyky vytazeny z podlozi ven. Doporucuju pak zacistit ty otrepy po vycvaknuti casti podlozi trebas zalamovakem.
Doporucim jeste vzit prut kolejiva, srazit hrany pat jehlovym pilnikem a nekolikrat nasunovat a vysunovat postupne do pridrznic. Navlikat tam pak jazyk bez uvolneni pridrznic jde opravdu hodne ztuha a jelikoz je tenky a nedoporucuju pouzivat nejake hrube nastroje delaji pak vrypy do prutu jazyk by se mohl zdeformovat. Takhle se pridrznice uvolni a s jazykem jde pak lepe manipulovat nebot se stejne bude nekolikrat vysunovat a tahat jej natvrdo je peklo.
Po prostouchani pridrznic prutem a jeho ustaveni na misto oznacit delku noveho jazyku na konci kde je spilovana original pata. Pri rezani pak urezte jazyk radej o 5mm delsi nebot pokud jej propilujete nebo prosmirkujete tak jej porad muzete zkratit a nevyhodite jej. Zkrati se miru az po obrouseni.
Jazyky zbrusuju na smirku flexou. Nejde to nejak nafotit nebot potrebuju obe ruce a jeste k tomu je vse v pohybu takze jen dve fotky. Smirek je hrubost 120 ale nemyslim ze musi byt zrovna uplne presne stejna hrubost. Rozhodne moc hruby ne, trhal by z prutu material a jemny by pruty pri rychlosti otaceni spalil a trvalo by smirkovani jazyku asi dost dlouho. I tak to neni otazka jednoho prilozeni. Je potreba hlidat aby se prut sesmirkovaval rovnomerne a v hodne malem uhlu. Musi se kontrolovat aby se spicka jazyku nezbortila v miste stojny (nevim jak se nazyva cast mezi patou a hlavou kolejnice). Musi se totiz vybrousit tak, aby stojna zustala ale aby byl zbrouseny do co nejtensi spicky. Asi neco pokazite a nebudete sami. Probrousim taky. Kdyz to jde jeste zkratit tak jazyk ze spicky ubrousim a snazim se opravit a kdyz uz to nejde tak jazyk vyhodim. Ono to neni nijak silene drahe vzhledem k cene prutu, takze zas neni trebas delat velke caviky.
Tak nejak vypada zbrouseny jazyk. Jeste spilovat patu v delce trebas 2-3cm aby radne jazyk dolehal nemohl se oprit o kolej.
Jazyk je potreba jeste spilovat z druhe strany a to jeho hlavu a trochu srazit aby nebyl tak ostry.
Z odstranene predni casti podlozi odstrihnete prazec ktery byl pod jazyky puvodne a z krajniho prazce odstrante vnitrni pridrznici. Ona neni cela ani u originalu nebot se do toho mista strka spojka ale i to co tam precuhuje by jazykum zavazelo.
Nasunte upravene podlozi na precnivajici jazyky obracene proti tomu jak bylo puvodne.
Ted upravte delku jazyku tak aby jazyk mel u srdcovky mezeru cca 0,5-1mm a na druhe strane pasoval do mist kde byl jazyk puvodne.
Konec jazyku zacistete a srazte hrany paty aby sel lepe navlekat. Navlecte do podlozi tak aby u srdcovky byla mezera a oznacte mista kde se bude zpilovavat pata z obou stran. Je to kvuli tomu aby sel jazyk lepe ohybat a nekladl tak velky odpor prestavniku.
Pokracovani v dalsi casti.